"Już po drugiej rezerwacji z BSC, wiedziałem że to idealna usługa dla mnie."
Rezerwacje: 801 146 839

Sieci hotelowe w Polsce

W Polsce ok. 87% hoteli to obiekty niezależne. Dlatego  Polska jest dobrym rynkiem dla inwestycji hotelowych dla zagranicznych sieci. Przewiduje się, że na rynek wejdą nowe sieci hotelowe, a obecne będą się intensywnie rozwijać. Międzynarodowe sieci budują swoje hotele w większych miastach, ale nie wykluczone jest, że zainteresują się mniejszymi miejscowościami.

Hotele sieciowe mają więcej miejsc noclegowych i zazwyczaj mają lepszy standard.  Polska jest w centrum zainteresowania luksusowych i ekonomicznych marek hotelowych.

Hilton, zadebiutował w Polsce w 2007r., swoje hotele posiada już w Rzeszowie i Świnoujściu. W najbliższym czasie dwukrotnie zwiększy liczbę inwestycji w naszym kraju. W samej stolicy buduje trzy obiekty w centrum miasta, przy lotnisku Okęcie i w dzielnicy Wawer. Hiltony powstają też we Wrocławiu, Łodzi, Krakowie, Poznaniu, Gdańsku i Bydgoszczy. Hilton nie jest jedyną siecią , która dokonuje ekspansji w Polsce. Swoje hotele uruchomią m.in. grupa Legend Hotels& Spa oraz Marriott.

Oprócz luksusowych marek na polski rynek wchodzą sieci ekonomiczne, które stanowią atrakcyjny produkt dla inwestorów. Charakteryzuje je dobra relacja ceny do jakości, większa odporność na wahania gospodarki światowej, stosunkowo niskienakłady  inwestycyjne i krótszy okresem osiągnięcia maksymalnej zdolności operacyjnej w porównaniu do hoteli średniej i wyższej klasy.

Ekspansja międzynarodowych sieci hotelowych wpływa na nasz rynek. Polskie hotele muszą wykazać się konkurencyjnością, by przebić się wśród międzynarodowych gigantów. Polskie sieci rozwijają się w wolniejszym tempie, ze względu na brak kapitału, niechęć instytucji finansujących do inwestowania. Obserwujemy stagnację rozwoju polskich sieć. Powodem jest niechęć i brak zaufania rodzimych hoteli niezależnych do włączania się do sieci.

Innym rozwiązaniem, by utrzymać udział w rynku jest przystąpienie do sieci międzynarodowej np. na podstawie umowy zarządzania albo franczyzowej. Wtedy będą mogły czerpać korzyści z działania pod znaną marką. Polskie hotele uzyskają: dostęp do wiedzy, wsparcie w działaniach sprzedażowych i marketingowych, a także w pozyskaniu kredytu.

Dotychczasowe wejścia sieci nie wpłynęły negatywnie na rynek. Nastąpiła rotacja pracowników z hoteli nie sieciowych do sieciowych. Pracownicy pozyskali wiedzę i perspektywy rozwoju dla rynku pracy. Zdobyte doświadczenie będzie można wykorzystać rozwijając i ulepszając polskie hotele.


< powrót


Godziny pracy w dniu 15-16 VI 2017

Szanowni Państwo, W dniu 15 VI 2017 dział rezerwacji będzie nieczynny. W dniu 16 VI 2017 dział rezerwacji pracować będzie w godzinach 8:00-16:00 Z góry przepraszamy za utrudnienia, Zespół Business Saving Club

×